NemIgen

NemIgen

2013. július 1., hétfő

Nemigen - "Bemutatni nem mert művek"


A munkacsoport egy ön- és ‘közegreflektív’ vizsgálatot tervez a művészeti hallgatók és a tanári hatás közötti kapcsolatról. Hogyan befolyásolja a vélt ítélet, attitűd a hallgatók munkáit, amikor megpróbálják a tanárok jelzéseit dekódolni? Hogyan alakul az öncenzúra a művek bemutatása előtt? Milyen szempontok játszanak szerepet abban, hogy egy hallgató jónak/bemutatásra érdemesnek lát egy művet? Kinek akarunk megfelelni?  Mi jellemzi az intézményesült intézménykritika (lásd intermédia-szak) gyakorlatát és gyakorlóit/szereplőit?
Ezek talán nehezen megfogható kérdések egy olyan környezetben, ahol elvileg nincs tétje hibázni, ahol paradigmaként fogadjuk el az ‘új’ létrehozásának szükségességét, és, ahol eredendően minden művész-bojtár a saját, ‘egyéni hangjának’ felfedezésén munkálkodik.
Bár a felvetések egy belterjes közegben, a hallgatói lét során merültek fel, de valószínűleg kiterjeszthetőek a későbbiekre is, ahol – jó esetben – a tanárok szerepét kurátorok, galériások és gyűjtők, mecénások és befektetők, szakmai zsűrik fogják elfoglalni. ("Rosszabb esetben" nem lesz dolgunk ezekkel egyáltalán.)
A munkacsoport kutatásának egy releváns, téri megjelenítés ad majd a keretet, publikussá/láthatóvá téve a témára reflektáló munkákat. Ez a keret egy tudatosan változó, változtatható struktúra, mely a résztvevők érdeklődésétől, ötleteitől tovább szofisztikálódik. E közös ‘keretezésre’ szeretnénk mindenkit invitálni, aki több időt tölt azzal, hogy azon gondolkodik, milyen műalkotást csináljon, mint amennyit az alkotásra áldoz. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése